menu

Sunday 22 January 2012

.: dOa dipErcepAtkan JODOH :.

ASSALAMUALAIKUM wbt

tOday i want tO shAre sumthing bOut JODOH..

JODOH?? Ya, jodoh... Rase cam pelik lak bile aizu wat n3 ni kan.. Angin xde, ribut pn x, tup2 citer pasal jodoh. Heheh..

Cam yg kOrg sdie maklum (kalo tau la), insyaallah aizu akan dirikan umh tangge dlm thn ni gak. Dgn sape?? Kompem ar dgn encik tunang.. (^_^).. Alhamdulillah, krn ALLAH temukan kami berdua. Mudah2an sgale yg kami rancang bjln dgn lancar, n dpermudahkan sgale urusan. Amin...

Ok, ttup citer pasal kami. Actually aizu nk share sket pasal doa dpercepatkan jodoh..

  1. Amalkan membaca doa Nabi Zakariya a.s (juga blh diamalkan bg mendapatkan zuriat)

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi".



2. Amalkan ayat 131 - 132 Surah Thaha selepas solat fardhu


"Dan janganlah engkau menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan kepada apa yang telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya, yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini, untuk Kami menguji mereka padanya; sedang limpah kurnia Tuhanmu di akhirat lebih baik dan lebih kekal."




"Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa".

Tips lain:
  • Perbanyakkan berselawat ke atas Nabi Muhammad saw
  • Baca Surah Yusuf - Baca pada 1 botol air sbanyak 3x pd setiap mlm jumaat. Gunakan air tersebut ketika mandi selama 3 pagi berturut2, dan minum airnya 7x setiap hari, slama 3 hari berturut2..
Smoga beri manfaat pd kawan2 smue.. Insyaallah


sumber : mingguan wanita  bil 1468, google search
              

No comments:

Post a Comment

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)