menu

Thursday, 8 November 2012

KENAPA BERAT X TURUN??

ASSALAMUALAIKUM..

Sedikit lg perkongsian mengenai ALPHA LIPID SD2 (SD2)..
Kali ini saya nak cerita pasal kenapa berat tak turun.....
mesti bengang,kan??

Bukan produk slim diet 2 yang tak jadi, tapi sebenarnya kesalahan yang kita tak sedari yang menyebabkan berat kita tak turun..

Pertama
AIR - Air memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dalam penurunan berat badan kerana air boleh membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi... maksudnya , air ni kosong nutrisi , tak ada carbs , atau lain-lain... jadi , rugi lah kalau kita minum air kurang.. belum lagi kira untuk buah pinggang... sebab tu jangan sesekali kurang air.. 4-5 gelas sebelum makan sudah mesti..

Kedua
Tidak cukup makan.. Ishhh, mane boleh macam ni, makan mesti cukup. Berapa kali nak cakap, jangan skip makan.. jangan berlapar... ada yang sampai sakit2 kepala pasal tak makan, ni dah salah... makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar. Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi... tambah lagi dengan exercise, lagi la tinggi...

Ketiga
Karbohidrat tersembunyi... Ini biasanya datang daripada kuah yang kita tak perasan ada carbo yang tinggi.. sila check bab kuah/sos/kicap ye...plus, kita mesti baca label betul-betul...teliti betul-betul kandungan karbohidrat tu.. yang pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus..

Keempat
Yang pasti SLIM DIET 2 wajib di ambil 2 scoop 4x sehari.. pasal ada yang nak jimat dengan mengambil 3x sehari sahaja.. so macam mana nak turun cepat kalau dos kurang.. tak yah jimat lah.. nak turun berat cepat ke lambat..?? lepas tu complain kata SD2 tak berkesan..

Sooo.. mulai hari ini.. pastikan keempat-empat tips tu buat betul-betul.. barulah dapat bentuk badan idaman.. jadi pastikan anda semua berhati-hati masa memilih makanan ya..

INGAT MATLAMAT ANDA KENAPA NAK TURUNKAN BERAT BADAN!!
Call/sms/pm saya AIDA : 012-3417229 untuk dptkan produk.
auto-publish

6 comments:

  1. nice entry...singgah sini...boleh try produk nie,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. mselim.. meh la try.. insyaallah berkesan.. org bg gud price :)

      Delete
  2. bile baca entry nie terus amek air minum..hehehe..skang nie kite tgh diet kaw2..sbb berat sudah naik mendadak...sobsssss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke falsya.. bgs2.. mnm air byk2.. baek utk tubuh :)
      try la sd2.. dlm smggu je dh nmpk kesan tau. x perlu berlapar.. org bg best price :)

      Delete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)