menu

Wednesday, 5 December 2012

BR1M 2.0

ASSALAMUALAIKUM...

Juz want 2 share info yg mgkn berguna utk u ollsss....


Actually permohonan dibuka since 01 November 2012 aritu.. So dh kelambatan la nih.. Hhehehe..

Masa pembentangan bajet baru2 ni, PM ada umumkan tentang BR1M 2.0..
Kemudahan tambahan utk org bujang..
Adoii.. Nape la thn lepas xde..
Melepas aii.. Hahahha...

Rezeki utk org BUJANG, pndptn kasar <RM2,000.00
So pd b2b yg blm lg jg wife sesape tu, apply la cpt..
Kalo lulus, leh dpt RM250.00 tau..
Aizu baru jer isikan utk my sis.. Ya, c bongsu tu la.. Atas rs tanggungjawab & sayang kat beliau, kakaknye tlg la isikan.. Mudah2an ada rezki utk beliau la.. Amin...

Syarat2:

 •   Isi rumah yang layak (RM500):

(i)       Warganegara Malaysia;

(ii)      Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.
                  > Berkahwin;
                  > Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah;
                  > Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang sama).

(iii)     Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas, lahir pada tahun 1953 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah. 


  •   Individu yang layak (RM250):
(i)       Warganegara Malaysia;

(ii)      Bujang (termasuk Balu / Janda / Duda) yang tiada tanggungan, berumur 21 tahun dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah.

  •   Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia.
  •   Hanya pemohon yang berjaya sahaja layak menuntut bayaran.

Permohonan boleh dibuat secara on9 di laman LHDN.. Tarikh akhir permohonan x dinyatakan pula.. So still boleh dimohon la..

22 comments:

  1. ada apply gak b4 married... rasa2nyer lulus x??? hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau la.. doa jela byk2.. kot la diorg x update lg status married tu.. heheheh

      Delete
  2. mohon..jgn tak mohon pada yg ;ayak tu,ye :) itu hak kita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu QA.. tuntut je hak kite..bg yg layak jela :)

      Delete
  3. xbuat lagi bnda alahh ni..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish, buat la cpt. rugi kalo terlepas.. smentara bujang + layak ni, mohon je.. rezki tu :)

      Delete
  4. iskk..kene appLy cpt nih sebeLum next year.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik orked, apply slagi layak.. kang dh kawen, melepass.. hihi
      dh dpt nnt share, k :p

      Delete
  5. hurmm akak pun dah x layak huhu

    ReplyDelete
  6. x layak...kepada yg layak jangan lepaskan peluang..chewahhh....

    ReplyDelete
  7. tak layak. kalau layak, memang dah lama apply.wuuuu

    ReplyDelete
  8. M pun dah lama tak layak hu hu.,

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh.. benda ni baru je dperkenalkan.. kite lak dh tercepat :p

      Delete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)