menu

Thursday, 20 December 2012

Sijil nikah??

ASSALAMUALAIKUM...

Hi ollss.. Bz ke?? Same dgn la kite :)

Baru jp td, aizu call jbtn agama Islam n9.. Tanya pasal kad nikah.. Hoho.. Dh berbulan-bulan-bulan kawen baru sibuk nk tanya pasal nih..

Bile call, dia tny no pe nth.. So jwb jela xtau coz mmg aizu xtau.. Yg ade dlm simpanan cume borang 'catatan jurunikah/pendaftar' je.. Mane ade no2 bagai..
Lastly dia tny dh amek sijil nikah ke lom..


sijil nikah n9
sumber sini
~hmm.. bile agaknye baru dpt sijil cmni ek?? ~

Gulp!!
Sijil nikah?
 Mmg ade sijil ke??
Bile ms nk amek?? Huhu..

Slame ni dh merata tmpt kami pergi..
Tp dokumen pntg yg membuktikan kami ni suami-istri mmg xde..
Yg ade cume catatan jurunikah/pendaftar tu jer..
Sblm ni mmg aizu x pernah cek pn..
Mati2 ingtkn benda ni adalah sijil nikah..
Bangga arak salinan borang tu ke hulu ke hilir..
Adoiii..
Cetek betul pemikiran. Huhu..
Tp syukur, sbb xpernah lg ada org agama serbu.. Hahaha..

So jp lg aizu kne call blk no td.
Sbb dia nk cek status dlm sistem, whether sijil ktorg dh ade ke lom..
Mintak2 ade la..
Leh g amek, then anta form claim duit perkahwinan ni..
Dpt RM100 nnt.. Spe nk bg, ye dak??

Sekian je utk kali ni..
So pd kwn2 yg baru jer nikah, sila take note yer..
Dun be like me.. Yakin sgt.. Hahahah..
Daaa...

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

U.P.D.A.T.E
dah call.. diorg kate sijil kami dh ade..
So bile free, leh g amek..
Yeay!!
Nnt dh ade, nk tunjuk kat smue org.. Hahahah..

10 comments:

  1. dieorg smp kol nyeah..bgsnyeee..kite awal2 kawen terus wat kad nikah...senang letak dlm purse je..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. kad nikah lom lg.. baru sijil je :)

      Delete
  2. Memang setiap pasangan berkhawin kena ada sijil Nikah lah Aizu..hehe.. itu lah bukti kita sbg suami isteri..haha.. klu gi mana2 nti bawa tau..kang tak pasal2 kena tangkap basah dgn suami sendiri...haha..
    Aizu, akak dulu2 tiga bulan baru sijil nikah siap..dok tunggu!
    (yg tak best sijil nikah kt Sabah besar mcm A4).. klu smnjung punya kecik je..kad mcm IC je kan...huhu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tau kak.. tp x tau lak yg org bwk ke hulu ke hilir tu bkn sijil or salinannye.. hahaha.. naseb baek x kena tangkap..muahahaha..
      oo.. ni pn mau mkn bulang agknye kak. cume org je x amek tau. so xrase la lamenye.. heheh..
      em, kad nikah kck je cm ic tu

      Delete
  3. Assalamualaikum Aizu's,

    He.he laaa.cam mana boleh jadi lagu tu..sib baik tak kena tangkap basah he.he....

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam kak ros..
      heheh.. terlepas pandang a.k.a x amek berat.. days y la catatan jurunikah disangka sijil nikah..
      tu la.. sib baek x pernah kena tangkap. kalo x, malu aii.. hihi

      Delete
  4. Replies
    1. hihi.. xde pengalaman la mama mia.. kesengalan terserlah.. hahaha

      Delete
  5. aizu bape lama erk nak tggu sijil nikah n kad??

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sure la fai.. rsenye makan bulan gak kot.. try la kol diorg, tny.. kalo x slp, 2-3bln.. tp xpe. bwk je salinan pendaftar nikah tu.. at least ade gak 'pendinding' in case kalo jd pe2.. hehe

      Delete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)