menu

Wednesday, 27 February 2013

Kabel tipOn kene curik!

ASSALAMUALAIKUM..

Neno.. Neno...
Beri laluan.. Beri laluan...

Hahaha..
Cam emergency benor gayenya..

Baru2 ni aizu ade citer pasal internet prob kan, kat umah..
So smlm call TM, nk mengadu ler tuh..
Aftr diorg key-in report, tadi ade la wakil diorg dtg ke umah..

Kali ni prob dia len mcm sket..
Sbb bkn network or line x elok..
But KABEL KENA CURI!


Oh no!!
So xtau la bp lame ms yg dperlukan to solve da problemo..
Mgkn smggu, sbulan, or berbulan2..

Masalah ni melibatkan org yg dok tingkat 7-11..
Buleh pulak la pencurik tu maen pilih2 ek..
Kot nk curik, curik jela smuenye.
Baru adil & saksama...
Hahahah...

Yg peliknye, kat Putrajaya ni pn ada org brani cuik kabel..
Kat kuarters lak tu..
Mmg x sangke sesangat la..
Sbb kalo kat kampung2, buleh thn lagi la..
Ni x.. Kawasan bandar.. PUTRAJAYA!
Huhu..

So jp lg nk kena report kat maintenance..
Then diorg kne buat report polis..
Aftr dat baru ler org TM boleh proceed, wat ape2 yg patut..
Agak2 bp lame ms yg dperlukan???

Moral of da story:
  • pencuri ada di mana2. Bandar, kampung, taman, semua ada... *hati2.. ada yg memerhatiiii..*
  • org2 maintenance pn 1.. ce la korg cek betul2 bilik2 kabel tu.. tlg la pastikan bilik2 tu berkunci or tertutup.. xla senang2 je org luar leh amek kesempatan
  • tingkatkan kesabaran pada yg diberi dugaan yer.. xde lain dah yg blh kite buat slain bersabar.. huhu..

3 comments:

  1. Dahsyat betul negara kita kan - kes cuti kebel tak habis-habis..

    ReplyDelete
  2. Betul tu Aizu...pencuri ada di mana2..di taman akak duk ni lagi lah..siang2 pun ada yg berani mencuri! :)

    ReplyDelete
  3. betul...pencuri ada dimana2...dh la mencuri, menyusahkan org pula tu...huhu

    ReplyDelete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)