menu

Thursday, 28 March 2013

Hidup umpama RODA

ASSALAMUALAIKUM...

mOrning ollss..
Short n3 utk melahirkan rase yang... hmm.. susah nk cakap..




Anyway, semua kena akur.. Yg hidup ni cam putaran roda..
Sumtime kite kat atas.. Dan x mustahil bile roda tu berputar, kita akan berada di bawah..
Kesimpulannya, mensyukuri nikmat-Nya adalah jalan terbaik. Syukur jika kita berada di atas, dgn kurniaan rezki & nikmat dari-nya..
Dan SABAR bilamana kita ditakdirkan utk berada di bawah.. ALLAH maha mendengar.. Maha mengetahui.. Maha bijaksana..

Anyway, tertarik dgn kata2 Ikhwan hotfm ptg semalam..

B.O.S.S

Bikin Olang Susah Sajaaaa...

Kan ke bagus kalo cmni..

B.O.S.S

Buat Olang Semua Sukaaa..
Bila ati senang, semua benda pn senang..
Betul x??

Haiyaaa...

Kla, need to go..
Remember dis: Jika kita fikir kita di atas, kita kena fikir bahawa ada lagi ATAS dari kita.. So no reason utk kite bersikap angkuh..

*Jgn jadi macam ketam.. Sendiri jalan senget, lagi nk ajar anak.. Tp xpe. Sbb tu mmg cara dia bjalan & didikan tu penting utk anaknya... Yg x bestnye, manusia yg hanya nampak kesalahan & keburukan org lain.. Sedangkan dia pun lakukan kesilapan jugak..


5 comments:

  1. Kesimpulan nya tiada manusia yg perfect kan Aizu?..
    BOS ke kuli ke semua tak perfect... semua pernah buat silap..jadi jgn lah sesuka hati menuding jari bila bawahan buat salah..kerana kita semua tak sempurna...BOS ke Kuli ke yg penting kena saling menghormati sesama manusia..:)

    ReplyDelete
  2. setuju..kita kena selalu pandang ke bawah

    ReplyDelete
  3. done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)