menu

Tuesday, 26 March 2013

Jom ber-TTC

ASSALAMUALAIKUM...

Slamat petang..
Sori, aizu baru berpeluang menghapdet blog petang2 cmni..
Byk sgt halangan..
Internet problem, kebetulan pagi td ade Seminar Pemantapan Keluarga
Pasal seminar tu, insyaallah nnt aizu sharing2 info berkaitan ye :)

TTC

Any idea??
Actually TTC stand for TRYING TO CONCEIVE
Perkataan ni mmg 'fofular' di kalangan kaum hawa yg berusaha mendapatkan zuriat..
Aizu pn baru tau.. Slama ni asyk la baca org tu TTC, org ni TTC.. Hehehhe...

For those yg teringin nk dapatkan zuriat sendiri, macam2 usaha dilakukan..
Include me.. Huhu..
  
Lets share usaha2 ibu2 yg dh berjaya TTC.. Sharing is caring rite?? So ringan2kanla jari puan2 semua utk menaip kat cni yer.. Ruang comment sentiasa bersedia menerima kehadiran komen kawan2 :)

Kat bwh ni antara supplement yg blh digunakan:
  • Alpha Lipid Lifeline - supplement yg baik utk tubuh.. Salah 1 fungsinya adalah mensatbilkan hormon. Sesuai utk individu yg nk hamil, sedang hamil & sesudah bersalin
  • produk shaklee - aizu kurang arif bab2 shaklee ni.. Sbb lom terbuka ati nk try.. Dgr kate berkesan
  • vco - yg ni, byk testimoni yg membuktikan keberkesanannya.. Selain tu, baik utk kulit & kesihatan kita
  • lumiglow - 'krim ajaib' yg tengah meletup2 di pasaran.. Setelkan masalah pcos, senggugut, fibroid & cyst.. Harga pasaran skrg RM198.. Pandai2 la survey ye :)
  • acid folic - pil yg popular utk kehamilan. Seeloknya diambil 3 bulan sebelum rancang nk anak..
Hmm.. Stakat ni, 5 produk ni jela yg aizu tau ramai org gune utk tujuan dapatkan anak. Tu lom termasuk makjun & segala herba + akar kayu.. Bab tu, aizu surrender.. X sanggup rasenye nk menelan.. Huhu...

Smoga perkongsian ni beri manfaat pd kawan2 yg ber-TTC..
Usaha tangga kejayaan. Smoga ALLAH makbulkan doa kita..
Amin..

7 comments:

  1. moga dipermudahkn usaha berttc..

    ReplyDelete
  2. byk sebenarkan usaha yg kita blh buat untuk cuba daptkan anak. mampu berusaha.yg lain biar Allha tentukan.jom sama2 cuba..hehe

    ReplyDelete
  3. adik aizu..kadang kadang usaha yang sama tetapi hasil tak sama..ada orang sekali berurut pun dah mengandung..ada tu dah berkali kali berurut pun takder apa apa jgk..

    yang pastinya dengan keizinan Allah belaka

    kak zu doakan aizu cepat cepat dapat bby insha allah..

    ReplyDelete
  4. InsyaALLAh Aizu..kita berusaha..selebih nya biar Allah yg tentukan.. moga Allah mendengar doa Aizu utk bergelar Ibu ya...amin:)

    ReplyDelete
  5. yg biasa dengar acid folic tu je. semoga ada rezeki kita kan :')

    ReplyDelete
  6. Salam sis ... Puas dah sye google cari lumiglow paling murah.. Tp ttp jgk mahal.. Hehe.. Paling murah saye jumpe rm 180 include postage.. Jika sis tahu mane2 yg blh dpt murah pls email pd saye k.. Really need help.. Tq.. ;) email to: fifa_raul@yahoo.com

    ReplyDelete

tQ ya.. laen kali kOmen lagi :)